Terlalu Berharap - Isam Ismail

Thursday, November 08, 2012

Terlalu Berharap

Entry di malam hari,,

Terlalu berharap adalah sikap yang kurang baik untuk kita seorang yang manusia yang dikurniakan akal dan fikiran untuk berusaha. Apatah lagi kita mengharapkan sesuatu yang penting jatuh keriba dengan sewenangnya..

Kes macam ni boleh menimbulkan kesan yang teramatlah tidak elok kepada diri kita sendiiri,.. kenapa berharap boleh meninggalkan kesan kepada kita???

Kita fahami keadaan:?

CInta :
Bila hati da mula menaruh harapan dan keinginan kepada si  dia, kita mesti mengharapkan si dia memulakan langkah pertama sebelum kita memulakannya, dan hari demi hari kita mengharapkan dan terus berharap agar perasaaan hati difahaminya tanpa kita sedar perasaaan kita telah disakiti oleh kesabaran semasa kita berharap. berani tunjukkan diri.

Masa hadapan:
"Senang tengok kawan berjaya, belajar tak kemana tapi setiap semester dekan,, nak tiru gayanyalah,, dan aku harap dapatlah dekan sepertimana caranya belajar" harapan kita terhadap kejayaan teramat tinggi,tetapi usaha yang kita buat entah kemana. kita just mengharap dan menghukum kawan kita tentang gaya pembelajarannya, kita tak tahu sebenarnya masa tidow kita adalah masa belajar untuknya.Last-last harapan kita terkubur begitu sahaja.

Berharap tak salah, tapi disampimg dengan harapan kita tu mestila diiringi dengan usaha dan iktizam untuk kita mancapai apa yang diimpikan...



No comments:

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012