Adakah si jelita sudah berpunya?? - Isam Ismail

Monday, December 10, 2012

Adakah si jelita sudah berpunya??

Cincin dijari tidak bermakna dia sudah berpunya,, dan tidak bermakna dia sudah sah sebagai ikatan melalui perhatian pada masa sekarang.. Ini kerana ramai remaja diluar sana gemar memakai cincin sebagai perhiasan,, sekadar ingin memenuhi tangan yang kosong katanya..

Apa tidak?? cuba anda persoalan pada si dia yang memakai cincin yang tak seberapa mahal dan berkilat,, mesti belum berpunya kan??. Jawabnya kita sendiri yang pasti. Untuk memastikan ketulenan yang dia belum berpunya pastikan jarak anda dengan si dia di jarak yang selamat dan tidak menggangu perhatian orang lain..

Ada sebabnya mengapa anda mesti mengetahui si dia seharusnya tidak berpunya sebelum kita memetik untuk dijadikan penyeri hati katakan.. Tidak elok kita memetik diatas petikan orang lain.

Play this game if you like karaoke Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Diantara cara yang boleh digunakan untuk memastikan si jelita belum berpunya,, anda mestilah mempunyai keberanian yang tinggi sebagai seorang jejaka macho untuk mendekati dan mengusulnya dengan lebih lanjut ataupun sekiranya anda seorang pemerhati yang baik  jadikan ciri-ciri ini sebagai tanda yang si jelita belum berpunya sepenuhnya..::


  1. Lirikan mata, mata boleh memberikan gambaran awal kepada kita untuk menilai samaada si jelita belum berpunya atau sudah memiliki,, si jelita belum berpunya matanya lebih cepat memandang mana-mana jejaka yang membolehkan dirinya terasa hebat jika nak dibandingkan dengan si dia yang sudah berpunya.
  2. Senyuman, salah satu tanda yang positif untuk jejaka mendekatinya adalah melalui senyumannya,, sekiranya senyuman anda dibalas dengan kemanisan raut wajahnya,, bersiap sedialah anda mungkin di tendang oleh degupan jantung yang tidak menentu..
  3. Bebas berbual, Perhatikan sijelita yang belum berpunya dengan si dia yang sudah berpunya,, pasti jelas perbezaan diantara keduanya,, si bujang bebas berbicara dengan mana-mana jejaka yang sudah lama dikenalinya ataupun yang baru dikenali,, manakala yang sudah berpunya,, bebas pergaulannya adalah terhad kerana mereka perlu memikirkan bahagia yang ingin dibina.
  4. Bahasa tubuh adalah isu sensiitif bila ingin dikatakan.Si  jelita yang belum berpunya mempunyai bentuk badan yang menarik, berbeza pula denga si dia yang sudah berpunya atau sudah memiliki keluarga,, pasti lemak dan isi bertambah sini sana.. jelas perbezaannya.
  5. Sering keluar bersama kawan, si jelita yang belum berpunya pasti akan bebas keluar kemana dia suka dan dengan siapa dibawanya itu tiada permasalahan, berbeza pula dengan yang sudah berpunya,,waktunya agak berbeza dan caranya juga berbeza.



 

4 comments:

  1. Ada org tetap suka berkawan walaupun diri dah berpunya.. Ada org dengan semua org pun dia begitu.. tapi bila dah berpunya kena la beragak2 bila dgn org lain kan..

    ~Nice info, thanks :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah, u got my perfect 10x000 =)

    http://babyaimacomel.blogspot.com/2012/12/special-999-1000-1001.html

    ReplyDelete
  3. salam singahh dan salam kenal juga dr blog bb comel. ;)

    ReplyDelete
  4. kalau nak seribu dayakan... hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012