Vlogger vs Blogger - Isam Ismail

Wednesday, January 02, 2013

Vlogger vs Blogger

Diantara vlogger dan blogger mana yang anda pilih untuk berkecimpung?? Bagi aku semestinya aku pilih menjadi sebagai seorang blogger? kenapa? sebabnya aku lebih sukakan penulisan dan hasil penulisan yang aku karang itu sedikit sebanyak mencerminkan setakat mana kemampuan yang aku miliki..

Menjadi seorang blogger ataupun vlogger mempunyai keunikannya tersendiri..tidak kisah dari sudut mana, tapi keunikan itu tetap akan ada dan tetap dapat dilihat,, tak percaya lihatlah diri anda sekarang..unik kan?

Bagi seorang blogger perkara yang paling penting baginya adalah idea dan penulisan. Kedua-duanya saling berkait dan bertindak diantara mereka bagi membentuk entry yang boleh dibaca dan difahami ramai.. Tanpa cebisan idea yang yang bernas,, seorang blogger akan merasa kekurangan untuk menhasilkan entry yang memuaskan hati pembaca...manakala

Seorang vlogger mestila mempunyai kepakaran dari segi perolahan isinya untuk membentuk satu video yang betul-betul berinformasi untuk penonton terutamanya atau erti kata lain mestilah mempunyai idea dan keyakinan,lihatlah vlogger yang terkenal tanah air sekarang seperti matluthfi ataupun maria elina, keduanya mempunyai isi yang cukup mantap untuk menggerakkan hati penontonnya,,sesiapa yang menontonnya pasti akan merasa sedikit geli atau lebih teruk akan diulang tontonannya..

Blogger dan Vlogger adalah satu alat untuk menyampaikan maklumat dengan cara berkesan, pemilik blogger tidak semestinya mampu membuat vlognya tetapi pemilik vlog mampu membuat blog juga. peace yo..


Buat duit dengan SAYS Buat duit dengan Gush ads Buat duit dengan Heart Beat Buat duit dengan Burung

6 comments:

  1. blogger! tak cukup yakin nk jd vlogger :D

    ReplyDelete
  2. matlutfi memey ohsome... mana2 pon ok....selagi ia nya bermanfaat... =)

    ReplyDelete
  3. matlutfi memey ohsome... mana2 pon ok....selagi ia nya bermanfaat... =)

    ReplyDelete
  4. Vblogger.....kena ada ilmu video2 ni...hihihi
    Nak jadi blogger ni pun...pening nak belajar..

    ReplyDelete
  5. Tak senang to be both sebenarnya, belogisam..Nak claim as blogger pun belum tentu boleh coz tak ada skill penulisan yang baik...Hopefully I can be more creative in 2013 dgn sokongan kawan-kawan macam belogisam..and for me to be vlogger, rasanya jauh sgt lagi..tapi cita-cita mesti adakan...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012