Koleksi Jam Tangan Tawaf - Isam Ismail

Tuesday, July 16, 2013

Koleksi Jam Tangan Tawaf

Sebut saje jam tangan tawaf pasti ramai yang tertanya bagaimana rupa bentuknya dan bagaimana pula dia berfungsi disebalik nama jam tangan tawaf itu sendiri..Di sini penulis akan merungkaikan apakah yang dimaksudkan dengan jam tangan tawaf dan bagaimanakah rupa bentuknya untuk tontonan kepada yang masih tertanya diluar sana.

Jam tangan tawaf merupakan salah satu jam yang menggunakan konsep pusingan lawan arah jam atau nama saintifiknya anticlockwise. kebanyakan jam yang berada diluar sana akan berpusing kekiri dan terus kekiri namun jam tawaf  akan menggunakan konsep pusingan tawaf dengan berpusingan kekanan.Pusingan ini sama dengan konsep para jemaah mengerjakan haji dengan melakukan tawaf kekanan.

Disini terdapat beberapa koleksi jam tangan tawaf yang boleh menggamit atau memukau mata para pengguna diluar sana dengan keunikannya berbanding dengan jam biasa yang berputar mengikut pusingan biasa..Tambahan lagi mengikut kajian pusingan kekanan ini memberi banyak manfaatnya kepada para pemakai dan sekiranya kita menghayati kejadian alam ini, kebanyakkannya pusingan adalah mengikut pusingan tawaf.

Jadi apa salahnya kita mempunyai satu koleksi jam yang rata-rata pusingannya mengikut pusingan alam dan banyak memberi kelebihan kepada si pemakai berkaitan dengan tenaga positif hasil dari pusingan kekanan itu tadi.Antara koleksi yang boleh didapati adalah berupa seperti yang berikut :

pelbagai pilihan warna strap yang menarik 


koleksi jam lelaki


didatangi dalam bentuk rumi jam jawi


juga terdapat jam untuk wanita


jam pocket, sesuai sebagai hadiah


pilihan muka jawi


lihat akan kedudukan nombornya


simple tapi menarik dipadankan dengan strap yang gelap


gelap dan jawi
Lawati Jual Beli Jam Tawaf (JBJTA)  untuk sebarang pertanyaan dan tempahan, sekian


2 comments:

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012