Friday, 2 November 2012

Selalu tersalah guna masa



"Pepatah mengatakan masa itu emas." ya memang betul, masa itu boleh diibaratkan sebagai emas kepada yang menghargainya,,kenapa plak masa ni boleh ada kaitan dengan emas?? sepupu ke?? atau saudara tiri???..

Semua tu tak masuk akal la,, masa itu sesuatu harta yang berharga lebih mahal dari emas dan susah nak dapatkan kembali sekiranya setiap minit yang kita lalui terbuang begitu saja. Mana boleh kita undur masa untuk balik semula,, cerita dongeng mat salleh boleh la, pergi ke zaman itu ini untuk selesaikan kes macam cerita men in black 3.

Tak tengok lagi ker?? cepat2 la beli cd ori dekat pasaran yer,, jangan nak pilih yang cetak2 ngat sebab kualiti tak elok.. ada yang elok tu tengok jela, jgn banyak soal..

Da jauh pulak pergi.... Nie alkisah macam mana aku menggunakan masa yang diberi selama 24 dalam hidup aku.. Kenapa aku tersalah dan tersasur guna masa ni???

Siang dicipta untuk menjadikan seorang manusia itu berusaha mencari rezeki dan malam dicipta untuk memberi peluang kepada manusia itu sendiri merehatkan badan yang kepenatan setelah sehari suntuk berhempas pulas melakukan kerja berat sampai penat.

Tapi aku terbalik,, seolah2 dunia ni berpusing,, da lama aku kesan tabiat aku yang baru ni,, sejak xsement yang bertimbun dan malas nak bangun awal keesokannya,, siang aku terbabas dan tersasar lewat sikit selepas ayam bangun tidow,, malamnya pulak aku terbabas tidow lewat selepas ayam tidow..

Kalaulah macam ni kehidupan yang aku alami,, alamak lebam biji mata aku nak bangun pagi... da macam2 cara aku buat nak tidow awal bangun awal tetap gak menjadi mende yang sama,, adoiii..

Sekarang mencari idea baru bagi mengubati masalah penyakit baru yang dikesan oleh hospital belogisam yang terletak di http://blogspot,ha3...

Mata da tak larat setelah berhempas pulas menaip entry ini setelah bosan memikirkan xsement yang baru je nak diselesaikan.

Wassalam,, tq

mirip jam loceng yg ak guna





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012

Comments System

Disqus Shortname