Macam-macam petua - Isam Ismail

Tuesday, April 02, 2013

Macam-macam petua

Disebabkan sekarang ni musim panas melampau dan hujan tetiba lebat  badan aku diserang dengan selsema dan sakit tekak yang teramatlah.. Nak keluar anak tekak bila masa nak batuk,, tambah lagi bila nak telan air liur, perghhh, sakit macam apala pun tak dapat nak dipastikan..

Jadi,, untuk melegakan sakit dan batuk aku dengan kadar segera, mulalah aku google-kan petua untuk hilangkan sakit tekak terutamanya.Nak pergi rumah sakit takut lambat pula masa diambil untuk menunggu, maklumlah kerajaan punya, dan dengan kerajaan itula juga yang banyak berjasa dengan aku.ha3

Apapun bila aku dapat je apa yang aku nak dalam google ni,, mulala aku terpikir betapa banyaknya petua yang boleh hilangkan sakit tekak ni, yang aku baru tahu pun ada. Kebiasaanya bila aku kat rumah aku guna je petua orang tua dulu dengan menggosokkan kapur sirih di anak tekak, tak pun makan je buah limau nipis dengan kapur tu, dijamin 2 hari memang takder la kahak dalam tekak tu..

Tapi disebabkan kekangan aku malas nak mencari semua tu mulalah aku cari altenatif, dan hasilnya petua yang aku tah tahu adalah berkumur air garam untuk menghalang bakteria yang merosakkan itu..Kemudia ada lagi satu petua yang menarik yang aku hendak katakan, caranya untuk menghilangkan sakit tekak cuma berdasarkan sepuluh ringgit je, macam2 ubat yang boleh dapat dekat kedai,, 7 eleven pun boleh dapat gak kot..

 
wassalam

Buat duit dengan SAYS Buat duit dengan Gush ads Buat duit dengan Heart Beat Buat duit dengan Burung

5 comments:

  1. sakit tekak, try mkn aiskrim vanilla.. InsyaAllah.. sy dah cuba. :)

    ReplyDelete
  2. Betul kata Green Amila, aiskrim vanilla adalah ubat sakit tekak yg begitu berkesan. Saya dah mencubanya...

    ReplyDelete
  3. Get well soon k..and lupa nak gitau..kita suka lagu di blog ni...sayu sgt...

    ReplyDelete
  4. tq vee lea,, dlm proses penyembuhan skrg.. oh yeker kak raudzah?? singgah selalu la yer.. nanti nak try aiskrim vanilla ptg ni Bin muhammad & green amila

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012