KEMBARA MEALS MAKANAN POPULAR BAGI KAKI TRAVEL DAN CAMPING - Isam Ismail

Sunday, August 25, 2019

KEMBARA MEALS MAKANAN POPULAR BAGI KAKI TRAVEL DAN CAMPING

KEMBARA MEALS MAKANAN POPULAR BAGI KAKI TRAVEL DAN CAMPING||Umum mengetahui makanan adalah perkara utama atau sesuatu yang diberi keutamaan dan diberi penekanan dalam kehidupan seharian. Tidak dinafikan, seseorang itu boleh bertukar mood atau menjadi tidak terkawal sekiranya tidak mendapat makanan yang betul dan sesuai. Bagi kita yang berada dalam Malaysia sentiasa, di rumah terutama, makanan tidak menjadi isu yang besar dan bukanlah permasalahan yang utama.

Cakap sahaja nak makan apa, nasi lemak? kedai Piah sebelah taman ada jual, nasi tomata, boleh diperolehi dari warung tepi jalan belakang kedai apek. Tambah lagi dengan kemajuan teknologi yang dirasai pada zaman millenia ini, semuanya dihujung jari. Pakai sahaja applikasi grabfood, foodpanda, dahmakan, apa lagi? semuanya boleh diperolehi dengan mudah dan cepat,tunggu dan bayar sahaja. Akhirnya kenyang tanpa disedari.
Tapi bayangkan sekiranya anda adalah kaki jalan,kaki mancing,kaki camping atau pelancong yang sentiasa menghabiskan masa melawat luar negara,pastinya isu makanan adalah menjadi keutamaan. Betul kan kalau saya salah. Isu halal wajib dititik berat sebagai seorang yang beragama islam, Nak makan semestinya makanan ala-ala Malaysia,nasi seharusnya ada. Orang kita sesetengahnya kalau tidak makan nasi sehari mahu badan menggigil, lembik lutut dengan bahasa mudahnya.

Menyedari dengan masalah ini,sebagai pengembara yang merentasi dunia perlu berterima kasih kepada pengasas makanan travel dengan jenama KEMBARA MEALS, kerana berjaya menyelesaikan masalah makanan untuk aktiviti kembara, pelancongan, sukan dan sebagainya yang melibatkan seseorang itu perlu keluar dari rumah dan tak balik untuk menikmati makanan dirumah.Isu makanan telah menjadi pilihan kepada kita untuk memilih yang mana baik untuk dimakan terutama isu halal.

Banyak kelebihan yang telah diketengahkan dalam penyedian makanan siap dimakan oleh Kembara Meals atau nama lain Meal Ready To Eat (MRE). MRE menggunakan beberapa pendekatan teknologi tentera, dimana makanan boleh disimpan pada satu tempoh masa yang lama dan hanya menggunakan masa beberapa minit untuk dipanaskan dengan element heating pad yang dibekalkan bersama. Heating pad ini tidaklah berbahaya kepada umum.

Antara ciri yang diketengahkan oleh produk MRE Kembara Adventure Meals adalah termasuk:

1.International packaging, kalau bawak keluar negara orang tak percaya produk made in Malaysia
2.No added preservatives, bawak travel boleh dapat makanan sihat
3.Tahan lama,beli hari ini esok boleh makan lagi, tahan dalam masa 2 tahun dari production date
4.Heats with any liquid, apa air yang ada di tangan boleh digunakan untuk memanaskan nasi dan lauk
5.Self heating, tiada lagi penggunaan oven atau portable stove dalam masakan hanya air masak yang diperlukan.
6.Halal, tentunya halal perlu diutamakan, kerana makanan akan menjadi darah dan daging kita.

Pada permulaan Kembara Meals menyediakan menu RENDANG DAGING DENGAN PILAF RICE dan RENDANG AYAM DENGAN PILAF RICE, sekarang kembara meal telah mempunyai tiga menu utama iaitu Ayam masak merah dengan nasi tomato,Rendang daging dengan pilaf rice dan
Nasi lemak dengan sambal tumis telur. Bagi saya rendang daging dengan pilaf rice amatlah sedap untuk dicuba sendiri dan berkali-kali sudah mencubanya.

Untuk anda yang mencari makanan siap dan pantas untuk dimakan semasa melancong ke luar negara atau mengembara dalam negara boleh dapatkan Kembara Meals yang datang dalam packaging menarik dengan agent yang berdekatan ataupun beli dari mana-mana kedai yang terpilih seperti petronas station.

Pembelian dalam talian juga boleh dilakukan dengan melayari shopee atau facebook, Official agent kembara nie semuanya bersedia memberi khidmat yang baik kepada anda yang ingin mencuba makanan ini. Boleh refer link dibawah untuk rujukan.



 facebok


No comments:

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012