Rezeki Nuffnang Ramadhan - Isam Ismail

Friday, June 24, 2016

Rezeki Nuffnang Ramadhan

||REZEKI NUFFNANG RAMADHAN||Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Rezeki itu nikmat, makin kita bersyukur, makin lebih mendatangnya. Nak diceritakan, Nuffnang murah hati plak letak iklan dalam belogisam. Kalau tak silap ini kali kedua rezeki nuffnang masuk dengan laju. Kali pertama empat tahun lepas, masa mula-mula aku kenal dengan dunia blog. Dulu-dulu ciput jer, ibarat sekali datang terus berlalu pergi.

Tapi sejak dua bulan yang lepas, rezeki nuffnang masuk, tanpa putus-putus, seronok tak terkatalah, bila tengok status iklan ‘ongoing’ selalu. Rezeki nuffnang ramadhan boleh dikatakan, berbaloi juga bila penat dulu-dulu dah nampak hasilnya, walaupun blog ini bukan main dia untuk create income.  

Awalnya aku hairan , macam mana iklan nuffnang asyik melekat jer. Kemudian aku buka fail untuk siasat faktor, punca dan alasan kenapa berlaku, aku guna sikit tools sixth sigma.“ahahhaa”. Akhirnya aku jumpa sebabnya, tahu apa? Views blog meningkat 200% dari dulu yang hanya 10% views sehari. Macam mana aku kira peratus tu hanya kira-kira menggunakan kalkulator kedai runcit, tiada formula dan tiada format.

Belanja sikit jer
Alhamdullillah, views yang mendadak ini tak datang sekelip mata, hasilnya datang dari permainan SEO (acah je) yang dipelajari melalui otai-otai blogger. Aku letakkan satu entri yang aku pasti satu masa dia akan meletup dalam M’sia, dan jangkaan aku tidak meleset, ianya berhasil sehingga mendatangkan aku rezeki dengan melekatnya iklan nuffnang.


Okay, sekian sahaja catatan ramadhan untuk REZEKI NUFFNANG RAMADHAN . Admin belogisam mengucapkan Selamat Berpuasa Kepada muslimin dan muslimat.


3 comments:

  1. Untung lah..rezeki ramadhan...blog cheery still sendu lagi..mana xsendu kalo MLS update hahaha

    ReplyDelete
  2. bro...aku nyer UV pon meningkat 200% tp skit pon takde income..asek yg promoted tu jer..ade la kejap2 shell ngan honda...dia caner sbnrnye nk dtg income tu

    Jom tgk kat sini..sape mamat ni Misteri Pemuda Bernama Daniel Tyler

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Kadang atas rezeki juga, tp jgn lupa utk rajin2 update survey nuffnang,,

      Delete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012