Malam Pertama - Isam Ismail

Tuesday, November 06, 2012

Malam Pertama



Apa pandangan anda tentang malam pertama ni?? mesti bermacam andaian bermain dalam kepala otak semua kan?? Malam pertama ni nak diceritakan bukannya satu jer,, tapi banyak lagi malam pertama yang kita sendiri tak faham dan akan tempuhi..

Contohnya, malam pertama pergi tidur hotel, malam pertama kejauhan dari mak ayah, malam pertama tak dapat contact  bf or gf atau malam pertama perkahwinan.

Macam belogisam, malam ni adalah malam pertama belogisam and bebudak serumah makan malam sendiri dirumah dengan masakan air tangan sendiri. haha3,, best kot, sedap pun ada,, sampai ada housemate tambah lagi ditambahkan nasi yang belum habis tu.

Selera betul la nak diceritakan, terasa macam dunia milik kita pun ada,, biarla hanya nasi jer yang masak sendiri, tapi lauknya tetap hasil masakan kedai tepi rumah. itupun dikira masak dan makan sendiri di rumah gak kan?? dapat merasa gak air tangan sendiri.

Apapun pengalaman masak dengan kelengkapan yang tak seberapa nak lengkap ni memang agak menenangkan fikiran, ha2, tambah2 bila tengok nasi yang dimasak tu menjadi,, tak hangus la katakan.

Mana nak lengkapnya, yang ada dalam dapur tu periuk nasi letrik yang kawan tolong bawakan dan beberapa biji cawan dan pinggan,, macam mana nak hasilkan masakan yang tarafnya lima bintangkan? (angan2)

Apa yang kurang tu kitorang dah pertimbangkan, mungkin esok bolehla tengok bil barangan melambung hanya berbelanja untuk dapur..ha3

Whatever or macam manapun tetap bersyukur dengan apa yang ada,,

tenq credit to student rumah sewa





4 comments:

  1. kalu masak sendiri...meggi pon sodap..hihi

    ReplyDelete
  2. baru malam pertama jadi student umah sewa ke?hahaha . eden dah malam ke 3 sem dah jadi penghuni tetap umah sewa.kikiki

    ReplyDelete
  3. @CikMai malam pertama makan kat umah,, tinggal da satu sem

    ReplyDelete
  4. wAH,, da pandai masak dah sekarang,, bagus2. jimat duit.

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012