Peluang keemasan - Isam Ismail

Monday, November 05, 2012

Peluang keemasan

Malam ni terpaksa bermalam sampai pagi disebabkan cuti aku kali ni terlalu diisi dengan aktiviti yang berfaedah dan terlalu menyeronokkan sampai terlupa dan tertinggal bahawanya aku masih lagi ada satu esement yang perlu di hantar keesokan harinya..

Kenapa kepala aku susah nak menerima bahawa esoknya cuti sudah berlalu dan masanya diganti dengan jadual kelas yang padat,, latihan choral speaking untuk bahasa cina, presentation untuk semua subjek yang aku daftar,, wow,, banyaknya permasalahan kali ni bila naik aje cuti pertengahan semester..

Perkara macam ni yang menakutkan hidup aku,, dan aku harapkan ianya tak berulang setiap berubahnya semester yang aku lalui. (banyak jer kan masalah yang aku ader??)

Apa pun itu semua akan aku hadapi,, tapi masalahnya peluang yang aku guna pada masa sekarang ni adakah ianya terbaik untuk diri aku??

Sebenarnya aku sedar yang aku telah terlepas peluang untuk menentukan dengan sebaiknya keputusan untuk masa hadapan aku.Aku dengan perwatakan yang suka bermain telah kehilangan satu peluang yang berharga,, dan sekarang aku kurang pasti apakah keputusan yang aku tanam hari ni mampu memberi aku hasil untuk masa yang akan datang..

Susah aku nak tentukan masa depan aku sendiri kalau bukan takdir yang menentukan.

whateverla,,,

bila diri aku sampai jer dalam dunia belog ni aku rasa bebas dan terkeluar dari semua ni,,

sebabnya aku boleh conteng belog aku dengan apa yang aku mahu.hahhahah

Kalau reader sudi baca apa salahnya,, kalau tiada this is my word.. enjoy lagi lepas ni..xsement hampir siap setelah berhempas pulas. done.

1 comment:

  1. jangan sia-siakan peluang yang ada. focus on your future. rise up start fresh see the bright opportunity in each new day. good luck! ;)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012