Harapkan esok - Isam Ismail

Friday, December 14, 2012

Harapkan esok

Assalamualaikum,, sebagai pembuka bicara kalian jangan rasa bosan dengan ucapan salam belogisam. kekadang salam itu sudah menjadi darah daging bila belogisam ingin menaip entry yang seakan personal atau dikatakan peribadi..

Pepatah ada mengatakan " harapkan pagar, pagar yang makan padi". seMestinya semua sudah faham apa yang dimaksudkan dengan pepatah sebentar takdi,, kalau tak faham juga,, buka kamus peribahasa ataupun tanya adik-adik kita yang masih di sekolah rendah  yang sedang menikmati cuti pada masa sekarang ini.

Pepatah belogisam pula " Harapkan esok,esok bersilih hari ini tiada pengisian". maksudnya disini kekadang  kita merasa atau mengharapkan hari ini berlalu dengan cepat dan mengharapkan hari esok tiba secepatnya untuk kita lakukan sesuatu yang baru dan berguna untuk diri.

Play this game if you like karaoke,, Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!,,
Lawak sial yang jarang ditonton,,
RM100k dengan cara yang mudah

Fahamkan?? tak faham komen banyak2.kalau faham like...

Kalau kita bersikap sebegitu rupa salah ertinya untuk diri kita sendiri?? kenapa?? kalau kita mengharapkan esok dengan sesuatu harapan dan membiarkan hari ini berlalu tanpa erti maknanya sama jela apa yang akan berlaku esok dan seterusnya,tiada yang berguna, melainkan kita sudah mempunyai perancangan dan kita boleh praktikal dengan rancangan itu.

Harapkan esok, esok bersilih hari ini tiada pengisian samalah maknanya dengan buat derrrrr je dengan hari itu dan masalah ini akan berlaku bila kita merasa hari yang tersangat bosan dalam  kehidupan kita,,  terasa hari itu seolah panjang dan banyak masalah yang berlaku sehinggakan kita sendiri yang tidak tahan dengannya.

Faham kan?? jadi nasihatnya disini dan tujuan entry ini adalah mengajak anda supaya menggunakan masa yang ada sebaiknya dengan perkara yang bermanfaat,, jangan jadikan hari yang bosan untuk kita melangkah ke hari seterusnya sebabnya kita akan rugi sesuatu dimasa kita ingin waktu itu dipercepatkan.. (daripada pengalaman).

Rasa bosan jugak ker?? joinla says boleh hilangkan bosan dan dapatkan side income sikit-sikit,, tak tahu ke macam mana nak join??? tengok sini,, dah ada ke akaun?? rajin share rajinla naik income tu...





 

4 comments:

  1. mmg tak berapa nak faham. Kena baca slowly baru faham maksud tersurat dan tersirat entri ni. Trm kasih sudi menempek sebagai rakan blog saya :)

    ReplyDelete
  2. Wah..wah..berbunga-bunga sampai hampir-hampr loss lah akak..

    ReplyDelete
  3. @Ieta Mat Sa'ad make it slowly,, luanhan hati yang usang

    ReplyDelete
  4. @Raudzah Zahari im try to make it simple,, but im also lost to

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012