Pantai Timur : Amaran Banjir - Isam Ismail

Friday, December 21, 2012

Pantai Timur : Amaran Banjir

Mengikut keadaan hujan pada masa sekarang, penduduk diempat negeri (Terengganu, Kelantan, Pahang, dan sebahagian kawasan rendah negeri Sabah) diminta berwaspada dan bersedia mengahadapi sebarang kemungkinan banjir yang bermula pada dua bulan lepas sehinggalah bulan mac tahun hadapan.

Jabatan metereologi  Malaysia telah mengeluarkan kenyataan pada rabu lalu bahawa hujan lebat peringkat kuning akan berlaku dan  ini boleh membawa risiko banjir di negeri-negeri berkenaan.

Dikelantan, kawasan yang akan berlakunya banjir adalah daerah Tumpat, Pasir Mas, Kota Baharu, Bachok, Pasir Putih dan Machang manakala di Terengganu meliputi daerah Besut, Setiu (tempat asal aku), Kuala Terengganu, Marang, Dungun dan Kemaman manakala di Pahang melibatkan daerah Kuantan, Pekan dan Rompin.  

Buat duit mudah dengan kongsikan iklan _Says.com Kekurangan smart phone Play this game if you like karaoke Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift! Lawak sial yang jarang ditonton RM100k dengan cara yang mudah

Manakala di kawasan sabah pula melibatkan  Kudat, Sandakan, Beluran, Kinabatangan, Tawau, Lahad Datu, Kunak dan Semporna.


p/s belogisam : Pastikan keselamatan diutamakan semasa menghadapai banjir,, patuhi arahan jabatan yang berkenaan dan selamatkan segala dokumen penting yang ada...jangan biarkan anak anda bermain banjir tanpa pengawasan (bukan tak boleh main, belogisam pun selalu main banjir)

sungai kg buloh (Setiu)
 

1 comment:

  1. Dekat pantai timur sekarang...harap-harap semuanya berjalan lancar!!!

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012