Wednesday, 3 July 2013

Perbezaan Surau Lelaki dan Perempuan

Dikebanyakan tempat-tempat awan surau menjadi salah satu elemen yang penting dicari oleh segenap manusia untuk menunaikan kewajipan lima waktu apabila tiba waktunya,, tidak kiralah pagi mahupun malam,, apabila mendapat seruan kita wajib menunaikan tanggungjawab kita walaupun dalam surau untuk menggantikan rumah  ataupun masjid.


Tetapi tahukah anda surau  mempunyai perbezaanya tersendiri walaupun dimana  kita berada ianya tetap dengan panggilan nama surau. Warna, rupa bentuk, saiz dan jantina yang menggunakannya menjadi ukuran utama kepada perbezaan surau.

Tetapi  lain plak dengan cerita aku "" Kenapa aku masuk surau ada perempuan didalam dan menegur aku dengan dialog"

Unknow: Betulke surau lelaki ni dik??
Aku : Betul agaknya.. sebab x tengok tanda dekat luar pintu,, terus je masuk..
Unknow: Ni surau perempuan la dik,, lelaki sebelah tu..
Aku : Oh yeke kak,, silap la ni 
Unknow : #$%^*#$@
Aku : (amik kasut dan terus blah ke sebelah) "dalam hati senyum lebar + malu"...

Kejadian ini direkodkan pada jam 2 petang di pasaraya Aeon Kota Damansara..

Jadi pengajarannya ????

4 comments:

  1. Tak ada letak logo ke surau perempuan kat situ ?

    ReplyDelete
  2. @Lynn Munir ada je,,tapi terkeliru ditambah dengan mata yang x seberapa nak segar...

    ReplyDelete
  3. Ini mesti kes ngantuk ni..he..he..nway selalunya surau ada tanda kecualilah ada vandalism kat situ..so tanda pun boleh hilang..

    ReplyDelete
  4. @Raudzah Z boleh diambil kira alasan mengantok tu..da memang terasa gakk masa tu, sampai blur anak mata

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012

Comments System

Disqus Shortname